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メディアデザイン研究科 タシャ

Empathic Design between User and Virtual Avatar based on User Experience

Research Subject:
Empathic Design between User and Virtual Avatar based on User Experience

Purpose of the Research:
This research will focus on designing a unified service interface where virtual avatar shares affective presence to user beyond its competency through empathy as a substantial experience of the interaction. This research aims to develop emotional interaction between user and virtual avatar to allow natural expressiveness in the service assistance. The efficacy of emotional connection, satisfaction and desirability performance transferred will be assessed by studying the relationships among emotions, mental models of sociability and human-computer communication behaviour. At the end, this research seeks to construct an interactive assistant with a purpose of ability to check on user’s implicit emotional state and fulfil user’s impulsive decision.

Career Prospects:
I would like to pursue a career as a researcher and a designer focuses on leveraging community engagement in the industry. I aim to work in entertainment industry in Japan.

理工学研究科 劉 雲翔

Exploration of fluorescent carbon dots-based films for luminescent solar concentrators

I am developing carbon dot-based luminescent films for low-cost, eco-friendly solar energy devices. I aim to pursue a research career in sustainable energy materials and device applications.

薬学研究科 岡澤 優太

患者意思決定に影響する要因の探索及び新規意思決定支援手法の効果検証

自社の拡大

メディアデザイン研究科 オガサワラ デ オリヴェイラ, ルーカス

Toy Design For Essential Leisure: Mixed-Media Interactive Creations using Embodied Technologies (subject to change)

Lucas is a cross-disciplinary media design researcher, investigating interactive critical design with focus on human-computer relational bodies perspective, awareness on diversity and inclusion (D&I), and playful design studies. Lucas also has a 15 years background career in creative productions for the media industry as a problem solver in management and creative development, with vast experience in global brands and innovative outcomes.

政策・メディア研究科 渡邊 愛子

演奏家を高パフォーマンス状態に導く脳・自律神経系活動解明とフィードバック法の開発

私の研究は、演奏家のパフォーマンスを科学的に解析し、最適化する方法を開発することを目指しています。 このアプローチは、単に演奏技術に留まらず、スポーツ、舞踊、演劇、各種プレゼンテーションなど様々なパフォーマンスの改善へと応用可能であると考えています。将来的にはこの研究を基に、個人の潜在能力を引き出し、心身の健康を促進する統合的なプログラムを開発することを目指します。これら一連の研究は、人々の⻑期的かつ広範囲にわたる社会参画を促し、それぞれのコミュニティにおいて個々が自己実現を達成することで、人間同士のより深い相互理解を促進することに寄与するものです。さらに、個人の誰もが、 積み重ねた努力と潜在能力を最も重要な場面で自ら昇華させることを可能にすることで、人類の持つ能力を未知なる次元へと引き上げる可能性を開きます。

理工学研究科 屈 家豪

アルツハイマー病モデルマウスを⽤いたオキシトシン投与が脳に与える調査

My research topic is “Investigation on the brain penetration of oxytocin through Intranasal administration using mouse”. This study investigated the effects on the brain after intranasal administration of oxytocin and the route of oxytocin proceeding. Ultimately, it was found that intranasal administration of oxytocin can be delivered to specific regions of the brain in the case of using a mouse model. For the future, I hope that I can continue to have research on Alzheimer’s disease as a researcher in a corporate research institute or in a research organization.

理工学研究科 薛 景コウ

Research on Quality Management based on Computer Vision

My research is a study of modeling algorithms for recommender systems. I am currently creating an H-PLE model with higher performance and interpretability based on multitasking. My future career plan is to join a tech company like Google or Alibaba and work on related algorithms.

薬学研究科 飯野 温

ウェアラブルデバイスを活⽤した新たな薬学的ケア⼿法の確⽴に関する研究

ウェアラブルデバイスのデータを活用した取り組みに関する研究を行っております。
現在はヘルスケアのスタートアップでインターンを行っており、将来はスタートアップに関わる仕事に興味があります。