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メディアデザイン研究科 鞠 玉蘭

ハプティック・エンパシー

In my pursuit of a career as a Design or User Experience (UX) Researcher, I am poised to engage in a stimulating amalgamation of creativity, technological proficiency, and a deep understanding of human psychology. These roles necessitate a profound commitment to discerning and addressing user needs, thereby informing the development of both engaging and practical designs.

メディアデザイン研究科 櫻井 信秀

聖地巡礼をきっかけとした移住者の移住後の生活支援デザイン

後期博士課程修了後は、今行っている研究の社会実装を兼ねた起業を行い、社会貢献に繋げたいと考えています。私は静岡県沼津市において、市役所や地域おこし協力隊、地域のNPOや商店と連携して研究を進めています。この連携を今後も活かし、各々がもつ能力を活かせる環境を整備して、地域内の人々が持つ能力の循環型社会構築を目指します。その後、この循環から収益を得られるビジネス化を検討します。

メディアデザイン研究科 池田 梨花

教育とキャリアにおける人材流動性を高めるマイクロ・クレデンシャルのデザイン

メディアデザイン研究科 チン カンウ

Augmenting Rhythm: Putting You in Sync with Yourself

This study introduces a design paradigm centered on augmenting rhythms, augmenting synchronization with the body for improved mental health and abilities, promoting a healthier lifestyle. Employing the biofeedback loop design, I enhance personal interactions with intelligent artifacts, utilizing physiological sensing (heart rate, skin conductance, respiratory rate, muscle activities, etc.) to design visual, audio, and haptic feedback. This research emphasizes application scenarios like stress relief and human skill training during musical activities. Consider pursuing a career in Human-Computer Interaction, specializing in physiological or affective computing, to innovate and apply biofeedback technologies for enhanced well-being, mental health, and performance across domains like UX design, health-tech product management, clinical applications, entrepreneurship, or education.

メディアデザイン研究科 ゼーディ アールージ

SMART MANIPULATIVES: A Tangible Language Embedded in Traditional Toys to Enhance Kids Learning

I am researching to develop smart manipulatives for kids learning , especially the concepts that are difficult to grasp. Since I design manipulatives based on the researched framework so they can be easily incorporated with in the curriculum of public and private school, so one direction could be to open up a start-up business.

メディアデザイン研究科 インドリアニ インナミア

Interactive Chromic Colorant Thermochromic for Emotion Recognition Conditions Based on Human Body Temperature

My research focuses on exploring the intersection of technology and textile innovation. with revolves around innovation of fabric using the hacking practice approach. I aim to unlock new dimensions in fabric manipulation, pushing the boundaries of what’s possible, and with aim to become a lecturer and also researcher related to the topic in the future. Currently doing a research exploring potential of textile traditional technique with advanced technology.

システムデザイン・マネジメント研究科 甲谷 勇平

運動部活動チームにおける心理的安全性の要因分析と向上手法の提案

私は将来、集団心理を軸としたチームメンバー個々人のメンタルヘルスの改善・促進に寄与する研究活動に取り組んでいきたい。特に、「スポーツチームの心理的安全性」をキーワードに現場で活きる知見を研究者として還元し続けたい。そして、最終的に大学教授となり、人材育成にも注力していきたい。

健康マネジメント研究科 見谷 信弥

高齢者施設の災害準備性の向上に向けた業務継続計画活用の促進要因 Realist Evaluationを用いて

My research focuses on promoting the nursing home (NH) disaster preparedness.
There has been an increase in severe natural disasters such as earthquakes and typhoons. Since NH residents are especially vulnerable to these events, promoting NH disaster preparedness is an urgent issue. My research consists of two parts. First, a literature review is currently performed to build hypotheses of how NH disaster preparedness is promoted. Secondly, mixed methods will be conducted to test and refine the hypotheses.
My career prospect is to work for a research institution and continue research on intervention development that could promote NH disaster preparedness.

経営管理研究科 花岡 斉

個別企業の環境・社会的成果がその企業の経営資源に与える影響の解明

総合経営政策を専攻しており企業の経営戦略(Strategic Management)を研究しています。その中でもESG(Environment,Social,Governance:環境、社会、企業統治 )に関する企業行動に焦点を当てています。具体的には理論研究や実証研究を通じて、脱炭素と経済的な利益の創出を両立させている、企業内部の特性を解明しています。博士号取得後は大学にて研究や教育活動に従事したいと考えています。