薬物治療の安全性向上のための個別化医療の実現に関する研究を展開している.個々の患者背景から,副作用発現リスクが評価可能な予測モデルを構築し,内・外的妥当性を担保した上でモデルの臨床実装を試みている.臨床実装に際し,モデルの簡便性(複雑性:低,時間:短)が重要であり,報告されている数多くの予測モデルが抱える課題の1つである.本モデルはこの課題を克服しつつも高性能を維持しており,今後の臨床実装を見据えている.
採択者紹介Selected person Introduction
Keywords
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理工学研究科 志方 鴻介
マルチラテラル力覚共有のための運動制御・情報通信における基本構成要素の設計と合成
ロボットに力覚を与える(与えられる様々な力を感知・応答する)力制御と,軌道追従制御を組み合わせた制御法とその活用に関する研究を進めている。ロボットの滑らかな動作の実現と,ロボットを人間の技能・感覚を共有するためのデバイスとして発展させることが目標であり,研究で得た知見を基に社会への実装を進めたい。電気・機械・情報などの工学の広範な領域に精通した人間として,学術的に貢献することにも興味を持っている。
医学研究科 谷口 敬太
文学研究科 中山 拓人
政策・メディア研究科 韓 蒙凝
Exploring the digital transformation of museums - the impact of policy on museum transformation
Through my research, I hope to give history a future. By studying digital dissemination of artefacts exhibited in museums, I will explore the connotations of digitisation and tourism, and carry forward the spirit of tradition. In the future, I also want to be a scholar on culture and tourism.
政策・メディア研究科 佐藤 謙介
システムデザイン・マネジメント研究科 高 銘蔚
Proposal of Dynamic Safety Zone for Automated Driving Vehicle to Reduce Traffic Accidents
My research is aiming to enhance the development of Automated Driving System by proposing the architecture to secure the safety envelope for Automated Driving Vehicles. Along with the architecture definition, the velocity and trajectory planning are also proposed. My research aims to rigorously test and refine ADV technology in complex and dynamic scenarios, ultimately contributing valuable insights to the automated driving field and enhancing the overall safety of transportation system.
For my career planning, I would conduct my research into vehicle infrastructure company and university.