My research focus on the HCI subfield of HFI (Human-Food Interaction). I am open to various future employment opportunities. Whether in the industry with suitable research positions related to food design or in academia needing talent in HFI, I am interested in both.
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Keywords
47人の学生が見つかりました
メディアデザイン研究科 オガサワラ デ オリヴェイラ, ルーカス
Toy Design For Essential Leisure: Mixed-Media Interactive Creations using Embodied Technologies (subject to change)
Lucas is a cross-disciplinary media design researcher, investigating interactive critical design with focus on human-computer relational bodies perspective, awareness on diversity and inclusion (D&I), and playful design studies. Lucas also has a 15 years background career in creative productions for the media industry as a problem solver in management and creative development, with vast experience in global brands and innovative outcomes.
システムデザイン・マネジメント研究科 松本 凱斗
政策・メディア研究科 渡邉 敬介
理工学研究科 今井 隼人
統計的因果推論に基づくローカルSDGs達成に向けた政策プロセスのシステム解明
貧困や気候変動など世界が直面する喫緊の課題に対処するため、持続可能な開発目標(SDGs)の達成が求められている。その際に、各国各地域の事情を考慮し、読み替えられたSDGs(ローカルSDGs)を推進することが重要であるが、その進捗状況を日本の自治体を対象に測定した事例は乏しい。私の研究では、全国自治体(47都道府県、1741市区町村)を対象に、ローカルSDGs達成に向けた進捗測定を行うことを目的とする。
理工学研究科 川島 遼介
経済学研究科 増田 夏樹
理工学研究科 山下 剛志
地理的に分散する動的グラフにおけるユーザにパーソナライズしたリアルタイム解析
現代の情報社会の課題として,世界中で大量に生成され続けているデジタルデータの利活用が閉じた環境に限定されていることが挙げられます.本プロジェクトでは,データをグラフとして関連付けることによってデータのサイロ化を解消しオープンな利活用を促進するシステムについて研究しています.プロジェクトを通じて課題意識を共有する企業との共同研究が実現し,今後実データに基づく実用性検証が進んでいくことが期待されます.
理工学研究科 松永 知樹
音響特性を考慮した教師なし手法による多楽器音楽の自動採譜システムの構築
将来的には、新たな価値の創造に結びつく新技術を開発し、未来社会がより便利で豊かになるようなサービスを創出・提供したいと考えています。この目標に向けて、博士課程修了後は大学等の研究所あるいは民間企業所属の研究者を目指しており、研究成果を活用した音楽・音声関連サービスの起業も視野に入れています。