本研究は、博物館の展示空間設計におけるVRの活用に焦点を当てている。VRをインタラクティブな空間のスケッチおよびシミュレーションツールとして使用するデザインアプローチを提案している。主な目的は、デザイナーがVRを用いて来場者の視点から空間の構造をデザインすることである。この分野でのキャリアの展望は、博物館や展示のデザイン、VR技術の開発、ユーザー体験の研究などに影響を与える可能性があり、有望と思われる。
採択者紹介Selected person Introduction
Keywords
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健康マネジメント研究科 中村 学
運動施設における地域在住高齢者向けマルチコンポーネント身体活動の社会実装研究
今後機会があれば本研究のコアコンテンツを応用した社会実装を目的としたスケールアップ研究を進めていきたい。また産官学連携の研究に研究者としても貢献したい。
政策・メディア研究科 西村 光平
政策・メディア研究科 スレシュ ディヴィヤ
INDIA JAPAN AGRO TECHNOLOGY COLLABORATION FOR INCLUSIVE AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT: Cases of Tamil Nadu and Assam states in India
The research on “Adoption of Agritech – case of Tamil Nadu, India” is on the lines below: Indian Agriculture faces multi-faceted problems such as monsoon failure, the surge in input costs, high debt burdens, lack of direct integration with the market, the government’s urban consumer-driven economic policies, etc. Agricultural information is central to farmers’ decision-making, from sowing to harvesting and selling. Agricultural information dissemination is the process of delivering research-based information to farmers. Inefficient information dissemination or low access to agricultural information may decrease agricultural productivity, affecting farmers’ income. The research aims to facilitate efficient agricultural dissemination leveraging ICT in Tamil Nadu.
メディアデザイン研究科 山下 恭平
⾃律分散協調型メディア・コンテンツミキシング環境の構築
メディア・コンテンツの制作基盤を支えるインフラストラクチャの整備。それに纏わる研究を行いたい
メディアデザイン研究科 マ カ
Methodology and future application of the intelligentizing of traditional garment manufacturing crafts
Using traditional craftsmanship as a key to unlocking the future of clothing, we connect HCI researchers with clothing designers and traditional clothing artisans using easy-to-understand design protocols, and work together to develop future technological clothing elements such as smart clothing and smart fabrics.
メディアデザイン研究科 鞠 玉蘭
ハプティック・エンパシー
In my pursuit of a career as a Design or User Experience (UX) Researcher, I am poised to engage in a stimulating amalgamation of creativity, technological proficiency, and a deep understanding of human psychology. These roles necessitate a profound commitment to discerning and addressing user needs, thereby informing the development of both engaging and practical designs.
メディアデザイン研究科 櫻井 信秀
聖地巡礼をきっかけとした移住者の移住後の生活支援デザイン
後期博士課程修了後は、今行っている研究の社会実装を兼ねた起業を行い、社会貢献に繋げたいと考えています。私は静岡県沼津市において、市役所や地域おこし協力隊、地域のNPOや商店と連携して研究を進めています。この連携を今後も活かし、各々がもつ能力を活かせる環境を整備して、地域内の人々が持つ能力の循環型社会構築を目指します。その後、この循環から収益を得られるビジネス化を検討します。
メディアデザイン研究科 ゼーディ アールージ
SMART MANIPULATIVES: A Tangible Language Embedded in Traditional Toys to Enhance Kids Learning
I am researching to develop smart manipulatives for kids learning , especially the concepts that are difficult to grasp. Since I design manipulatives based on the researched framework so they can be easily incorporated with in the curriculum of public and private school, so one direction could be to open up a start-up business.