In my pursuit of a career as a Design or User Experience (UX) Researcher, I am poised to engage in a stimulating amalgamation of creativity, technological proficiency, and a deep understanding of human psychology. These roles necessitate a profound commitment to discerning and addressing user needs, thereby informing the development of both engaging and practical designs.

採択者紹介Selected person Introduction
Keywords
61人の学生が見つかりました
メディアデザイン研究科 ゼーディ アールージ
SMART MANIPULATIVES: A Tangible Language Embedded in Traditional Toys to Enhance Kids Learning
I am researching to develop smart manipulatives for kids learning , especially the concepts that are difficult to grasp. Since I design manipulatives based on the researched framework so they can be easily incorporated with in the curriculum of public and private school, so one direction could be to open up a start-up business.
メディアデザイン研究科 インドリアニ インナミア
From Chefs to Diners: The Impact of Dynamic Visual Tableware on Taste and Emotions
My research focuses on exploring the intersection of technology and textile innovation. with revolves around innovation of fabric using the hacking practice approach. I aim to unlock new dimensions in fabric manipulation, pushing the boundaries of what’s possible, and with aim to become a lecturer and also researcher related to the topic in the future. Currently doing a research exploring potential of textile traditional technique with advanced technology.
システムデザイン・マネジメント研究科 甲谷 勇平
チームの心理的安全性の開発:能力成熟度モデル(PS-CMM)を用いた介入プログラムの提案と有効性の検証
私は将来、集団心理を軸としたチームメンバー個々人のメンタルヘルスの改善・促進に寄与する研究活動に取り組んでいきたい。特に、「スポーツチームの心理的安全性」をキーワードに現場で活きる知見を研究者として還元し続けたい。そして、最終的に大学教授となり、人材育成にも注力していきたい。
政策・メディア研究科 小梶 直
食品の触食感が感性価値判断に与える影響の検討
大学教員 または 民間企業の研究者(デザイン/感性工学)兼 デザイナー(製品企画/開発)