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メディアデザイン研究科 陳 韋蓁

Cymatics Seasoning

My research focus on the HCI subfield of HFI (Human-Food Interaction). I am open to various future employment opportunities. Whether in the industry with suitable research positions related to food design or in academia needing talent in HFI, I am interested in both.

メディアデザイン研究科 オガサワラ デ オリヴェイラ, ルーカス

Toy Design For Essential Leisure: Mixed-Media Interactive Creations using Embodied Technologies (subject to change)

Lucas is a cross-disciplinary media design researcher, investigating interactive critical design with focus on human-computer relational bodies perspective, awareness on diversity and inclusion (D&I), and playful design studies. Lucas also has a 15 years background career in creative productions for the media industry as a problem solver in management and creative development, with vast experience in global brands and innovative outcomes.

政策・メディア研究科 王 曼曼

Spatial-temporal Evolution and Influencing Mechanism of FEW nexus

Title: Spatial-temporal Evolution and Influencing Mechanism of FEW nexus
My research field is Urban Resilience, focusing on the FEW (Food-Energy-Water) nexus. The research will explore the interactions between food, energy, and water, and identify key areas of resource intensity and efficiency. Insights gained from the case study in China can be applied to Japan to address issues related to urbanization and resource allocation. For my career prospects, I aspire to work in research institutions or universities.

理工学研究科 霍 達

歴史的環境における水辺の公共空間の構成・活性に関する基礎研究

本研究は水の都「東京」の都市構造を巨視的・微視的に調査し、物理的空間構造のみならず人間行動及び住民・使用者の感情が都市空間に対する認知も研究に含まれ、より人間的に水辺の空間を評価でき、都市のアイデンティティを一層明らかにして都市再生を支援する。さらに、定性的調査・研究を有する人間性と定量的研究の科学性を融合的して、人間・空間・環境を総合的に配慮し、実現可能・活用でき・人間的研究であり、より文理の境界を超える研究・持続可能な研究である。(SDGs目標11)

法学研究科 濵野 倫太郎

「葛藤と向き合う政治理論」の構築に向けた領域横断的規範的検討

本研究は、従来規範的検討が不足していた「政治における個人の葛藤(迷い)」について、政治学のみならず関係諸領域の知見を総合し、究極的には「葛藤と向き合う政治理論」として体系化することを目指す試みです。これは、葛藤の検討抜きには政治的言説の極論化、社会の分断、葛藤する市民の自信喪失(投票・政治参加の差し控え)に対応できないという危機感からくるものです。現在は20世紀の政治思想を中心に検討しています。

理工学研究科 山村 浩穂

自在化身体における拡張能力の内在感に関する研究

バーチャルリアリティー(VR)技術を活用して,アバターを介した拡張身体の研究を行っています.今後は研究成果をソーシャルVRプラットフォームで実用化し,拡張身体アバターがユーザーに与える影響に焦点を当てた調査を展開していきたいと考えています.